Tuesday, March 8, 2011

Patchwork and Quilt

Projek yang menguji kesabaran perlu disiapkan dalam masa sebulan. Memotong kain saiz 4.5in x 4.5 in dan 4.0x4.0in sebanyak 680 keping untuk 2 warna. Kebas tangan dibuatnya. Melipat dan mencantum. Projek bulan Nov dipusat Latihan Epal Johor Baharu.


Dan nie tempahan dari kawan baik aku alang. Kain nie agak licin sikit ... Kena hati-hati semasa memotong. Nasib ade cutter senang sikit keje memotong kain mengikut saiz 4.5inx4.5in dan 4.0inx4.0in sebanyak 680 keping. Gambar agak kabur coz x smpt nak ambil guna camera. Alang send by hp dia. Rotary cutter yang aku maksudkan gambar tengah. Yang bawah tue kalau nak buat potongan bulatan. Aku dah beli alat nie tapi belum gunakan untuk projek aku.. Tunggu projek akan datang ..

Gunakan konsep yang sama aku masukan kekabu dalam setiap kotak-kotak patchwork nie.. tapi kecik sikit saiznya. Jadilah cover lazy chair untuk ayah aku. Tak la sakit belakang dia sambil berangan -angan berayun dikerusinya.

No comments:

Post a Comment