Sunday, April 17, 2011

Tutorial

Inilah hasil seharian hari cuti aku habiskan untuk menyiapkan beg nie. Saiz 13X16in . Boleh digunakan untuk beg laptop.Gunakan kain jean baru. Black cotton handle. Bahagian Belakang
Bahagian dalam ada pembahagi untuk letakkan buku nota.
Pic 1 Cam mane nak buat pin wheels. Aku try nak buat tutorial sikit. Harap dapat membantu kawan2 semua. Cam biasa aku guna lebihan kain jean dapat dr kedai repair seluar. .Dr jean mustang, lee, adwin, lois jean, GA Blue dsb. Pic 2 Coz saiz dia kecil2 aku terpaksa tetas jahitan kaki supaya besar ckit.
Pic 3 Kalau saiz 2.5 in kain mesti potong lebih 1 in jadi 3.5in. Doublekan kain berlainan warna Tanda kan bahagian tengah ,1/4 in kiri dan kanan.
Pic 4 Jahit kiri dan kanan yang bertanda tadi. Doublekan jahitan hujung supaya tidak terbuka jahitan semasa memotong.
Pic 5 Potong bahagian tengah dgn cutter. Pic 6 Ratakan bhagian tengah jahitan supaya senang memotong nanti. Pic 7 Gunakan transparent ruler.dapatkan sudut 45 darjah. Letakkan pada bahagian tengah kain. Potonglah mengikut saiz yang dikehendaki. Setiap bahagian perlu dipotong berpandukan sudut 45 darjah.

Pic 7. Boleh juga gunakan panduan 45 darjah pada cutter matte.
Pic 8. Ta daa..Inilah dia pin wheels.:)yang dah lengkap.

6 comments:

  1. bestnya semua alat cukup utk memotong.kalau ct pembaris guna anak punya,kalau nak gunting guna gunting biasa aje,mmg menguji kesabaran kalau nak menjahit kain jeans ni...
    susah sangatkah menjadi ibu?..

    customer minta lain,aku buat lain

    ReplyDelete
  2. hehehe.. kalau nak belajar kat EPAL mmg nak ade peralatan nie .. nak cepat siap projek

    ReplyDelete
  3. kat mn nk bli pembaris mcm tu ye..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya beli kt pusat latihan EPAL..

      Delete
  4. sama-sama dalila boleh cuba..

    ReplyDelete